Fugiti cat puteti de Noumax!

fugiti de service-ul noumax

V-am spus ca mi s-a stricat laptop-ul din senin, dar nu v-am pus ca am vrut sa-l repar la Noumax, un service ce se recomanda a fi autorizat de catre cei de la Apple. MacBook-ul meu iesise din garantie in urma cu vreo 6 luni, asa ca a trebuit sa ma descurc pe cont propriu. Unde sa-l trimit? Pai la service autorizat Apple, unde in alta parte?! Si-am ales Noumax, din nefericire! A fost cea mai proasta decizie ever, unu pentru ca am aruncat banii pe geam, doi pentru ca mi-am pierdut vremea cu niste persoane rau intentionate, puse cu orice pret pe mintit si luat bani de la fraierii care sunt dispusi sa plateasca. Partea buna este ca eu nu m-am lasat pacalita.

Am impachetat laptop-ul frumusel in cutia originala si l-am trimis cu destinatia Bucuresti. Era la sfarsitul lunii aprilie, lumea deja era cu gandul la vacanta, asa ca am fost nevoita sa sun de vreo 2 ori pentru a afla vesti despre starea laptop-ului meu. Daca n-as fi facut-o, probabil un reprezentat Noumax m-ar fi sunat mult mai tarziu sa-mi dea vestea cea mare. Sa va spun si ce problema prezenta MacBook-ul inainte sa-l trimit la ei: tastatura si touchpad-ul se blocau uneori in timpul utilizarii.

Si-a venit si raspunsul celor de la service dupa vreo 2 telefoane date de mine si vreo 5 zile de asteptare. Baietii au constatat ca top case-ul este defect, prin urmare ar trebui schimbat. Costul? 2100 lei un top case nou, insa doar daca accept sa-l dau la schimb pe cel „defect”, plus manopera. What? Cum sa se strice tastatura dupa 2 ani si un pic? Si cum s-o inlocuiesc cand ea totusi mai functioneaza uneori? Mi s-a parut suspect si cred si in momentul de fata ca „diagnosticarea” a fost facuta la ghici.

I-am sunat si i-am intrebat daca pot cumpara eu ceva aftermarket, vazusem ceva pe eMAG la 450 lei, insa n-au fost de acord. Motivul? Pai daca nu este exact asta problema si trebuie cumparata o alta piesa? Da da, fix asta mi s-a spus! Cum sa spui asa ceva? Pai, mai baieti, cum sa fie alta piesa? Dar voi ce-ati facut, n-ati diagnosticat 100% problema? Cum sa fie altceva daca mi-ati zis sa cumpar top case de la voi? In fine, n-au acceptat sa schimbe cu piesa mea, asa ca am refuzat reparatia si-am ales sa mi se trimita laptop-ul inapoi. Deja ma gandeam sa-l faram, sa dau cu el de pamant la cati nervi aveam. A venit laptop-ul, insa cei de la Noumax nu mi l-au trimis in cutia lui originala!!! De ce? Nici ei n-au putut sa ofere un raspuns.

Bun! Trecand peste asta, o alta problema pe care am intampinat-o a fost faptul ca nu se mai deschidea deloc. Era mort pur si simplu. Am sunat la ei. Stiti ce mi-au spus? Pai daca nu functioneaza tastatura, cum sa se deschida? Pai mai oameni buni, eu asa vi l-am trimis? Laptop-ul meu pornea, functiona, insa tastatura si touchpad-ul se blocau dupa o anumita perioada de timp. Dar stiti ce? El functiona, puteam face anumite operatiuni cu ajutorul mouse-ului. Acum l-am primit de la voi si nu se mai deschide. Sotul meu vorbea la telefon si era nervos la maxim, asa ca ridicase un pic tonul. Era si normal avand in vedere ca MacBook-ul meu nu mai functiona si nimeni nu-i explica ce s-a intamplat cu el. Reprezentantul de la service i-a inchis pur si simplu telefonul in nas.

A sunat din nou, a luat-o de la capat cu explicatiile, iar persoana de la capatul firului, un alt angajat, i-a bagat acceasi placa: nu se deschide pentru ca e stricata tastatura, v-am zis, dar dumneavoastra ati refuzat reparatia. Pai stiu ca am refuzat-o, dar laptopul meu nu se mai deschide! Ce este de facut? Angajatul Noumax: ni-l trimiteti sa-i schimbam tastatura si o sa mearga. Bai, voi sunteti sanatosi? Cum sa-l trimit din nou, ce i-ati facut? Angajatul Noumax: trebuie sa ii scoateti contactele de la baterie si apoi sa-l reporniti. Serios? Cat tupeu sa ai pentru a spune asa ceva? Eu nu vi l-am dat asa, laptop-ul functiona cand l-am trimis!

Intr-un final a reusit sa vorbeasca cu directorul de service. Stiti ce i-a spus? Ca de ce ii deranjam? Cum este posibil ca cineva sa vorbeasc asa, sa spuna ca ii deranjezi, atat timp cat mie nu imi functioneaza produsul pe care tocmai l-am primit de la service? Nesimtire maxima! I-a explicat prin telefon sa apese o combinatie de taste, apoi s-a deschis, dar se inchidea singur la scurt timp. Mi-a repetat din nou ca este nevoie sa-i schimb top case-ul pentru a functiona. Am refuzat si am incheiat conversatia.

Eu eram sigura ca nu l-au diagnosticat corect, asa ca am decis sa-l trimit la un alt service. Sotul a gasit pe internet un alt service, in Cluj, asa ca l-am trimis imediat. Se numeste Service MacBook si-l recomand cu toata increderea, pentru ca intr-o singura zi l-a diagnosticat si-a reusit sa-l si repare. Ce-a avut? Fisa touchpad defecta, deci nu top case, deci nu 2100 lei pentru inlocuit. Cat m-a costat? 180 lei piesa respectiva plus 30 lei manopera. A doua zi aveam laptop-ul acasa, complet functional.

Si inca ceva! In mod normal, Noumax ar fi trebui sa inregistreze laptop-ul meu pe site-ul Apple, astfel incat eu sa pot urmari diagnosticarea si stadiul in care se afla reparatia. Ghiciti ce? Da, nimeni n-a inregistrat nimic, nu s-a respectat nici o procedura! Cei de la Noumax, pe langa faptul ca au vrut sa ma pacaleasca, invocand o problema cu cost de reperatie exagerat, au avut si curajul sa spuna ca ii deranjez.

In cazul in care cineva se indoieste de cele spuse de mine, tin sa mentionez ca detin inregistrari telefonice. Da, am fost inspirata si-am inregistrat conversatiile cu directorul de service Noumax, dar si cu ceilalti 2 angajati nepoliticosi! Fugiti cat puteti de Noumax si nu va lasati laptop-urile pe mainile lor, pentru ca veti plati ceea ce nu este cazul! Sunt neprofesionisti si nepoliticosi! Au incercat sa-mi bage pe gat un top case, cand problema reala s-a rezolvat la un service mai mic cu inlocuirea unei componente mult mai ieftine.

service noumax pareri

service apple cluj
Mai sus am lasat si raspunsul celor de la Noumax, precum si emailul de la service-ul la care am facut reparatia, cel din Cluj. Cu 310 lei l-a diagnosticat, reparat si curatat de praf, totul in 24 de ore. Noumax mi-a luat 129 lei doar pentru o „diagnosticare” pe care au facut-o la misto.

27 Comments

  • Inginerie aerospatiala domne’. In alta ordine de idei nu stiu de ce, dar am impresia ca nici unii nici ceilalti nu sunt efectiv autorizati de catre Apple. La primii e vorba de abordare si habarnism, la cei din urma de manopera ieftina.

    • Noumax apare pe site-ul Apple. Ei si cei de la iSTYLE. Sunt singurii autorizati in Romania, dar cred ca Apple habar n-are cum lucreaza firmele astea.

  • Noumax e service autorizat apple si are clienti câcălau, e normal ca acum nu mai da doi bani pe reparatii, bine ca nu ti-au zis sa schimbi laptopul, sa iei si tu ceva generatie 2018, ca vorba aia, nu cumperi apple ca sa il repari. Isi permit sa faca „diagnoze” de genu’ asta, pentru ca sunt si multi prosti care au impresia ca numai la service-uri autorizate isi pot repara produsele.

    @Malin – Eu n-am inteles ce vrei sa spui cu asta „La primii e vorba de abordare si habarnism, la cei din urma de manopera ieftina.” Poti sa fii mai explicit?

    • Eu am fost una dintre persoanele naive care au crezut ca isi pot rezolva problema la ei. M-am inselat, evident. Oamenii sunt pusi pe facut vanzari, nu pe reparat.

    • In cazul Noumax mi s-a parut prea absurda abordarea pentru un service autorizat Apple, dar probabil ca la fel cum zice Amy, Apple habar n-are cum lucreaza astia.
      Apoi la ceilalti a fost manopera mult prea ieftina ca sa fie autorizati Apple…

    • Pai cel de la Cluj nu este autorizat Apple. Pana la urma, nici nu are importanta atat timp cat mi-a rezolvat problema.

    • Ca sa fie autorizat Apple, la fel ca si in cazul altor marci de profil sau in cazul service-urilor auto, unul sau mai multi angajati ai firmei trebuie sa faca niste cursuri de perfectionare si sa treaca niste examene impuse de firma mama. Problema survine abia atunci cand angajatii respectivi pleaca de la firma autorizata si sunt inlocuiti cu altii care n-au absolvit respectivele cursuri si astfel au „furat” doar meserie de la cei plecati.
      Nu stiu exact care e procedura intr-un astfel de context, dar cel mai probabil firma are obligatia sa comunice treaba asta firmei mama si sa-si reinnoiasca autorizatia, iar daca respectivii sunt in situatia asta si nu si-au reinnoit autorizatia atunci ar putea pierde autorizarea.
      Service-ul in cazul produselor Apple nu e scump si prost, nu asta e motivul pentru autorizare. E scump pentru ca teoretic firmele respective nu repara dispozitivele dupa tutoriale de pe Youtube si folosesc componente originale nu after-market, iar acolo unde e prost se datoreaza faptului ca firmele respective nu respecta normele impuse de Apple, iar Apple nu poate sa verifice fara plangeri in acest sens. Compania mama nu e obligata prin lege sa faca babysitting pentru fiecare partener autorizat. Daca ar trebui sa faca asta atunci i-ar iesi mai ieftin sa-si deschida propriile service-uri.
      Si eu am desfacut si reparat de-a lungul timpului sute de dispozitive, laptopuri, televizoare, camere foto digitale, imprimante etc., dar cand mi s-a defectat iMac-ul m-am dus la service autorizat pentru ca era oricum in garantie si am platit fara sa ma vait costul manoperei pentru upgrade la SSD, chiar daca oamenii oricum il desfaceau sa-i inlocuiasca placa video.

    • Eu am facut plangere si chiar astept sa vad ce o sa se intample. Am reusit sa-i contactez pe cei de la suport Apple pe Twitter si le-am dat detaliile. Sunt sigura in proportie de 80% ca n-o sa se intample nimic.

    • In ceea ce te priveste pe tine probabil n-o sa se intample nimic. Apple nu te despagubeste si nici nu iti ofera vreun fel de suport tehnic daca ai reparat in service neautorizat.
      In ceea ce-i priveste pe aia s-ar putea sa aiba loc un audit si o sanctiune. Depinde de ce protocoale exista.

    • Pai eu sunt curioasa sa vad ce se intampla pentru ca le-am spus clar ca Noumax nu a respectat protocolul. Nu am cerut sa fiu despagubita, am cerut doar sa investigheze pentru ca nu este normal ce se intampla acolo!

  • Citind povestea am simtit cum mi se ridica tensiunea si parul in pozitie de razbel. Inteleg abia o farama ce a fost in sufletul vostru… E inadmisibil …..
    M erita o reclama sa nu o poata duce in spate. Daca scrii la Apple? Dar public, pe fb sau Twitter?

    • Merita sa fie dati in judecata pentru inselaciune, asta merita! Voiau sa le cumpar lor componenta de 2100 lei, credeau c-au gasit fraierul! Eh, ce sa faca Apple? Nu ma mai agit, bine ca s-a rezolvat. Am scris articolul pentru a afla si altii despre mizeriile pe care isi permit sa le faca cei de la Noumax, in speranta ca ii vor evita pe viitor. NU Noumax, exista si service-uri mai ieftine capabile sa rezolve rapid si eficient problema, fara sa te minta si fara sa-ti vorbeasca urat.

  • Pfuai, ce magari mizerabili!!!
    Ma bucur ca ai scris despre ei si ma bucur ca ai si rezolvat problema. E greu sa gasesti pe cineva de incredere.
    Eu incep sa am probleme cu masina de spalat vase, care a fost pusa in functiune de doar 3 luni… Am inteles abia acum ca Whrilpool au un service de rahat si ca produsele lor sunt cam de cacao. Deja ma pregatesc sufleteste, ca evident ca am sa sun la service, sa vedem ce ii poate face.
    Ideea e ca masina spala excelent, pentru 950 de lei cat am dat pe ea, de black friday. Doar ca a inceput sa faca figuri si sa nu mai termine programul, decat daca imping eu de usa, ocazional (ceea ce ma duce la gandul ca e o problema de la usa). Cateodata duce programul pana la capat, cateodata nu. Ceea ce nu e ok, ca eu seara pun vase la spalat si am ajuns sa ma trezesc dimineata si sa constat ca masina nu a terminat programul…
    Sa vedem acum…

    • Mizerabili?! Vrei sa zici hoti!

      Eu recomand extinderea garantiei atunci cand cumperi ceva mai scump. Dai 100-200 in plus, dar stai linistit in caz de se intampla ceva. Am auzit si eu ca Whirlpool n-ar mai fi atat de laudat. Produsele Miele cica sunt foarte bune, dar nu pot sa-mi dau cu parerea pentru ca nu am avut. Am observat ca preturile electrocasnicelor Miele sunt destul de piperate.

    • Da, masina de la Whirpool a fost o exceptie, pentru ca am vrut ceva ieftin de black friday. In rest am doar electrocasnice Hansa, Hotpoint si Beko.

      Si eu am auzit de Miele, dar nu vreau sa dau 5000 de lei pe o masina de spalat vase, mai ales ca asta Whirpool le scoate luna, doar ca are problema aia, mica. In primul rand, ca nu stau o viata in apartamentul asta, totusi are 2 camere si deja ma sufoc in el. Si daca il vand, il las cu electrocasnicele in el, mai ales ca bucataria e la comanda, facuta fix pe masura lor. Doar nu m-oi cara cu ele dupa mine :)).
      Plus ca, daca ma tin 5 ani, mi-e de ajuns…
      Da, pe frigider am dat 1800 de lei, pe masina de spalat rufe 1500 de lei, pe cuptor + aragaz, undeva la 1600 de lei. Mi se par niste preturi bune, calitate- pret si ce poate sa faca comparativ cu un Miele? Ca tot la fel raceste mancarea si gateste mancarea, sau spala rufele.
      Miele are garantie 10 ani. Daca schimb 2 masini de spalat in la 5 ani, tot ies mai ieftin decat un Miele :))).

      Evident, raportat la veniturile mele. Daca ma scaldam in bani, 4000 de lei iti dai seama ca era maruntis si direct acolo ma bagam, ha! Sau daca stateam o viata in apartament si nu aveam de gand sa mai schimb nimic.

  • Doamne, cât m-am enervat citind!! Nu pot să cred, ce hoți îngrozitori! Știi că ăștia merită o plângere la ANPC soră cu amenda, nu? Măcar așa pentru sufletul tău și ca să le mai stea mintea și la altceva decât la cum să stoarcă mii de lei de la oameni.

    • I-am contactat deja pe cei de la Apple, mi-au cerut detalii si mi-au spus ca vor face o reclamatie in numele meu. Astept sa vad ce se intampla.

  • pot spune ca este un service care lasa de dorit pe scurt am cumpărat un iph 6s si am avut garanție 2 ani akum 7 luni l-am dus in service cu mai multe probleme însemnând
    ca se învingea bateria de loua foc
    pierderi de semnal si etc .. au constat ca numai putea săi facă nimic si mi-a dat al telef nou …..
    si in decembrie l-am dus din nou in service.
    aceleași probleme imi era si frica sa il bag la încărcat ca imi lua foc mai având 2 săptămâni de garanție noumax service a decis ca telf și-a pierdut garanția pt ca telefonul are un punct o înfundătură mică la butonul de volum ceva banal nici de-cum pentru problemele lui si cand le-am cerut explicați se ascundeau in birouri părea mea evitați. sau duceți-vă la alt service o experiența care lasa de dorit

  • Între timp Apple a înțeles clar cum Noumax/IStyle își bate joc de clienți și i-au scos din lista de service certificat de Apple. Puteți verifica pe site. Am avut o experiența similară cu a Dvs, dar cu un iPad.

    • Stiu, am vazut si ma bucur mult pentru ca s-a intamplat asta! In felul acesta nu vor mai fi si altii tepuiti.

    • Eu am avut o experiență asemănătoare, doar că ei mi-au trimis produsul fără să-l mai repare, un imac, și m-am dus la service în UK, la mama apple, cum s-ar zice.
      Acolo problema s-a rezolvat urgent, în 10 minute!!!
      Menționez că produsul mai era în garanție. Fapt pentru care în urma unor verificări făcute de cei de acolo asupra manoperei anterioare au sunat la superiori. Evident că m-au pus să le relatez întreaga experiență. Mi-au gantat că o să efectueze o serie de verificări și că o să trimită niște controale la ei.
      Rezultatul? Service-ul a fost scos în februarie de pe lista de service-uri autorizate apple. Nici nu vreau să mă gândesc ce o fi găsit ăia p-acolo, dacă în imac-ul meu era lipsă de șuruburi.

      Când aveți probleme depuneți plângere la apple, acuma avem și departament în limba română.

    • Eu am depus plangere, am vorbit cu ei pe chat de nspe mii de ori si nu s-a rezolvat nimic. Dar ma bucur ca Noumax nu mai este service autorizat Apple.